انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه‌اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سرخط خبرها

چند راهکار مناسب برای حفظ سلامتی کودکان در سفر ار بعین

  • کد خبر: ۱۸۰۰۴۷
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
چند راهکار مناسب برای حفظ سلامتی کودکان در سفر ار بعین
بسیاری از خانواده‌ها در ایام اربعین کودکان را نیز همراه با خود به این سفر معنوی می‌برند. با توجه به پایین‌تر بودن سطح ایمنی کودکان و گرم بودن فصل تابستان، رعایت برخی از نکات برای حفظ سلامتی آن‌ها در ایام اربعین ضروری است که در ادامه به این نکات می‌پردازیم.

به گزارش شهرآرانیوز، مهم‌ترین نکته این است که کودکان در محیط گرم تنها رها نشوند چراکه کم آبی در کودکان بسیار خطرناک است.

مصرف مایعات کافی متناسب با سن کودک ضروری است.

کودکان شیرخوار باید تا حد ممکن از شیر مادر استفاده کنند.

لباس روشن و نخی و غیرچسبان به کودک پوشانده شود.

کودک در معرض غبار دودها، آفتاب مستقیم، گرما و سرما نباشد و در سایه نگهداری شود.

به نظافت دست‌های کودک، پستانک و سرشیشه توجه ویژه شود.

کودکان تحمل رنج جسمی و روحی را ندارند و باید به استراحت و خواب کافی آن‌ها توجه شود.

تنقلاتی مانند چیپس، پفک، شکلات و خوراکی‌های تند و شور باید برای کودکان محدود شوند و بیشتر از خوراکی‌های مناسب، انرژی‌زا و ضدیبوست مانند لواشک آلو، شربت سیب، تخم مرغ آب پز و میوه‌هایی، چون گلابی، عناب و انجیر میل کنند.

استفاده از کرم‌های دافع حشرات (یا آب لیمو)، کرم‌ها و پودر‌های ضد عرق‌سوز و ادرار سوختگی مانند کرم‌های حاوی بابونه یا همیشه بهار و ضد آفتاب مخصوص کودکان فراموش نشود.

بی‌حالی زیاد، بی‌قراری و گریه شدید، بی‌اشت‌هایی و هر علامتی که به تازگی ایجاد شده باید توسط پزشک بررسی شود.

برای پیشگیری از ابتلای کودک به بیماری‌های گوارشی، شست‌و‌شوی دست‌ها پیش از خوردن غذا و میوه ضروری است. کودکان باید از مصرف آب یا خوراکی‌های غیر بهداشتی یا حاوی یخ‌های قالبی و آب‌های آشامیدنی معابر پرهیز کنند. کودکان باید از مصرف سبزی‌ها و میوه‌هایی که از شست‌و‌شو و ضدعفونی مناسب آن‌ها مطمئن نیستید خودداری کنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->