ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

چند راهکار مناسب برای حفظ سلامتی کودکان در سفر ار بعین

  • کد خبر: ۱۸۰۰۴۷
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
چند راهکار مناسب برای حفظ سلامتی کودکان در سفر ار بعین
بسیاری از خانواده‌ها در ایام اربعین کودکان را نیز همراه با خود به این سفر معنوی می‌برند. با توجه به پایین‌تر بودن سطح ایمنی کودکان و گرم بودن فصل تابستان، رعایت برخی از نکات برای حفظ سلامتی آن‌ها در ایام اربعین ضروری است که در ادامه به این نکات می‌پردازیم.

به گزارش شهرآرانیوز، مهم‌ترین نکته این است که کودکان در محیط گرم تنها رها نشوند چراکه کم آبی در کودکان بسیار خطرناک است.

مصرف مایعات کافی متناسب با سن کودک ضروری است.

کودکان شیرخوار باید تا حد ممکن از شیر مادر استفاده کنند.

لباس روشن و نخی و غیرچسبان به کودک پوشانده شود.

کودک در معرض غبار دودها، آفتاب مستقیم، گرما و سرما نباشد و در سایه نگهداری شود.

به نظافت دست‌های کودک، پستانک و سرشیشه توجه ویژه شود.

کودکان تحمل رنج جسمی و روحی را ندارند و باید به استراحت و خواب کافی آن‌ها توجه شود.

تنقلاتی مانند چیپس، پفک، شکلات و خوراکی‌های تند و شور باید برای کودکان محدود شوند و بیشتر از خوراکی‌های مناسب، انرژی‌زا و ضدیبوست مانند لواشک آلو، شربت سیب، تخم مرغ آب پز و میوه‌هایی، چون گلابی، عناب و انجیر میل کنند.

استفاده از کرم‌های دافع حشرات (یا آب لیمو)، کرم‌ها و پودر‌های ضد عرق‌سوز و ادرار سوختگی مانند کرم‌های حاوی بابونه یا همیشه بهار و ضد آفتاب مخصوص کودکان فراموش نشود.

بی‌حالی زیاد، بی‌قراری و گریه شدید، بی‌اشت‌هایی و هر علامتی که به تازگی ایجاد شده باید توسط پزشک بررسی شود.

برای پیشگیری از ابتلای کودک به بیماری‌های گوارشی، شست‌و‌شوی دست‌ها پیش از خوردن غذا و میوه ضروری است. کودکان باید از مصرف آب یا خوراکی‌های غیر بهداشتی یا حاوی یخ‌های قالبی و آب‌های آشامیدنی معابر پرهیز کنند. کودکان باید از مصرف سبزی‌ها و میوه‌هایی که از شست‌و‌شو و ضدعفونی مناسب آن‌ها مطمئن نیستید خودداری کنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->